DPD

Over de bezorging van pakketten door DPD heb ik het een en ander op te merken. Ook al moet ik direct bekennen dat de klantenservice redelijk bereikbaar is en zelfs bereid is om op de achtergrond wel actie te ondernemen.

Tijdens het indienen van mijn klacht, en ja, als ik boos ben na drie keer tegen exact hetzelfde aan te lopen dan kan een telefoongesprek best wel eens lang duren werd het pakket schromend bezorgt.

Ikzelf was op dat moment aan de telefoon en mijn vrouw heeft het pakketje aangepakt. Dit is dan weer een geluk voor de bezorghufter omdat ik hem graag even zelf te woord had willen staan.

Wat wel als een paal boven water staat is dat wij beiden gewoon thuis waren en niet zoals nu voor de derde keer niet thuis zouden zijn.

Binnenkort de uitgebreide versie van onze beleving met DPD

Wordt vervolgt

 DPD

Aangezien DPD gebruik maakt van online volgsystemen is het wat lastig om tot in detail te omschrijven wat er tot drie keer fout ging.

DPD heeft, of had in April 2024 een volgsysteem waarop je ongeveer kon zien welke adressen de chauffeur nog langs moest voordat hij bij ons komt bezorgen. Je ziet dan een aantal rode stipjes op een niet al te duidelijk kaartje, in ons geval redelijk dicht in de buurt van een DPD bezorgpunt.

Wij waren de laatste in rij en zitten best wel een flink stuk uit de buurt waar de bezorger op dat moment bezig was. dit verteld mij dan weer dat de planning ook niet slim is. Maar goed, dit doet niets af aan het feit dat wij ook recht hebben op onze pakketjes en niet zelf heel Lelystad door moeten crossen.

Kort naar het verdwijnen van de laatste stip krijgen wij (inmiddels voor de derde keer op rij) een melding dat wij niet thuis waren.

U zult begrijpen dat wij erg boos waren en de inhoud van mijn telefoongesprek met het hoofdkantoor van DPD was nu (voor de derde keer) zo intens dat ik de inhoud hiervan niet durf weer te geven. Volgens mij was het langer dan 20 minuten waarbij ik direct moet bekennen dat ik het gevoel kreeg dat er door DPD wel naar mij werd geluisterd. Binnen deze 20 minuten (wellicht iets langer) werd er aangebeld en heeft mijn vrouw het pakket alsnog aangepakt.
Dit was dan weer een geluk voor de bezorger, want als ik zelf niet aan de telefoon zat met het hoofdkantoor, dan weet ik zeker dat hij langer voor de deur zou hebben gestaan.

Ik vind de bezorger nog steeds een enorme hufter.

Wel moet ik bekennen dat de persoon aan de telefoon direct actie heeft ondernomen om het pakket alsnog te bezorgen. Ook ben ik ervan overtuigd dat de bezorghufter een flinke uitbrander heeft gekregen, immers zou het mij niet verbazen als hij verantwoordelijk was voor alle drie de bezorgingen. Wellicht heeft hij nu ander werk.

Daarna gingen alle bezorgingen van DPD wel goed en weten de bezorgers het buitenhof in Lelystad nu wel te vinden.

Er zijn nog wel wat problemen geweest waarvan je zou kunnen zeggen “dit is niet netjes”!
Maar deze behoeven geen aandacht op deze site.